به مناسبت روز ملی روستا؛

۶۳ پروژه در سطح روستاهای هرمزگان افتتاح می‌شود



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ۶۳ پروژه عمرانی با اعتبار یکهزار و ۹۱۹ میلیارد ریال به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در سطح روستاهای استان هرمزگان افتتاح می شود.

به گزارش صبح ساحل، رضا مدرس در این خصوص گفت: ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده که به این مناسبت برنامه ریزی های لازم از مدت ها قبل و با پیگیری دفتر امور روستایی صورت گرفت تا ۶۳ پروژه عمرانی آماده بهره برداری شود.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه ها مجموعا بیش از یکهزار و ۹۱۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که شامل اعتبارات استانی و ملی است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با ۲۹ پروژه به ارزش ۱۶۹ میلیارد ریال، دهیاری ها با ۹ پروژه به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، شرکت توزیع نیروی برق با ۸ پروژه به ارزش بیش از ۱۴۸ میلیارد ریال، برق منطقه ای با ۷ پروژه به ارزش ۱۲۴۹ میلیارد ریال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۴ پروژه به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی با ۳ پروژه به ارزش ۲۴۹ میلیارد ریال و نوسازی مدارس با ۳ پروژه به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال از جمله این پروژه ها می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه رسیدگی به امور روستاها و خدمات رسانی به مناطق دور و نزدیک علیرغم پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی بسیار زیاد در استان هرمزگان به جد پیگیری می شود خاطر نشان کرد: پیگیری ها و‌ رسیدگی به مسائل مردم در روستاها مورد تاکید استاندار است و روزانه نحوه خدمات رسانی به روستاها مورد رصد و پیگیری ایشان است.

مدرس تصریح کرد: علیرغم‌ تمام محدودیت ها هیچ گاه برای خود محدودیتی قائل نمی شویم و برای خدمات رسانی به مردم شریف و نجیب در روستاهای هرمزگان هر آنچه در توان هست و حتی فراتر از آن را تلاش می کنیم تا از طریق یافتن منابع مختلف و پتانسیل های جدید مشکلات را مرتفع کنیم.
وی در پایان از دستگاه های اجرایی که برای روز ملی روستا پروژه های خود را آماده بهره برداری نمودند و در این رویداد مانند هفته دولت و دهه فجر به میدان اجرا آمدند، قدردانی کرد.

 ۱۵ مهر ماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است. در واقع مرکز توسعه روستایی این تقاضا را از شورای فرهنگ عمومی نموده که به منظور تجلیل و تقدیر از زحمتکشان روستایی و عشایری و یاد کردی از خدمات ارزنده آنان به کشور عزیز روزی را به نام روز روستائیان و عشایر غیور و سلحشور ایران معرفی و نام‌گذاری نمایند.

لازم به ذکر است که در استان هرمزگان 1815 روستا وجود دارد.   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها